Mijn stempas
Alle stemgerechtigde personen ontvangen per post een stempas. Met de stempas kunt u zelf bij een stembureau stemmen of iemand machtigen om voor u te stemmen.
Wanneer ontvang ik de stempas?
U ontvangt uiterlijk op 1 maart 2023 een envelop met uw stempas en een brief.
Uiterlijk 10 maart krijgt u de kandidatenlijst met aanvullende informatie thuisbezorgd.
Stempas kwijt of niet ontvangen?
Heeft u geen stempas ontvangen of bent u uw stempas kwijt, dan kunt u dit schriftelijk of persoonlijk aanvragen bij de gemeente.
Verzoek vervangende stempas (pdf)
Schriftelijk moet de aanvraag uiterlijk vrijdag 10 maart 2023 ontvangen zijn.
Mondeling moeten wij uw verzoek uiterlijk dinsdag 14 maart 2023 om 12.00 uur hebben ontvangen.
Wat moet ik meenemen om te mogen stemmen?
- uw stempas
- een geldig identiteitsbewijs.
Mijn identiteitsbewijs is verlopen. Kan ik dan toch stemmen?
U kunt stemmen met een identiteitsbewijs als deze op de dag van de verkiezing niet langer dan 5 jaar verlopen is. De einddatum op uw identiteitsbewijs is dan 16 maart 2018 of eerder. Vraag dan op tijd een nieuw identiteitsbewijs aan of machtig iemand anders om voor u te stemmen.
Ik ben mijn identiteitsbewijs kwijt. Kan ik dan toch stemmen?
Ja, dat kan als u de volgende twee documenten kunt overleggen:
- een kopie van een verklaring van de gemeente Landgraaf waarin de vermissing is vermeld. U kunt deze verklaring aanvragen met het online formulier Vermissing reisdocument, verklaring
- een document waarop uw naam en foto staan (bijvoorbeeld een persoonlijke OV-chipkaart of en bibliotheekpas).